18.-20.9.2024 | BRNO
S kým se na konferenci potkáte
MADLA ČEVELOVÁ
19.9.2024 9:15 - 10:15
Panelová diskuze: Přechod
ze zaměstnání k podnikání
19.9.2024 11:30 - 12:00
Cenotvorba jako nástroj
Madla Čevelová
Jsem marketingová čarodějnice, byznys mentorka, kartářka a poradkyně pro podnikatele ve službách. Moje hlavní témata jsou Cenotvorba ve službách, Autentický marketing a Budování osobní značky.
Něco přes 20 let jsem na volné noze a pomáhám ostatním volnonožcům a živnostníkům budovat úspěšné byznysy, a přitom být sami sebou. Stavět na svých silných stránkách a podnikat v souladu se svými hodnotami.
Vystudovala jsem psychologii na FFUK a marketing na VŠEM, kromě toho mám terapeutické vzdělání. Přes 30 let pracuji s tarotovými kartami. Od roku 2008 píšu blog a vydávám úplňkový zpravodaj.
Na konferenci budu mluvit o tom, jak si poradit s cenotvorbou, a jak ji v podnikání používat jako nástroj.
S jakými výzvami se lidé nejčastěji potýkají při stanovení ceny svých služeb?
Stanovení ceny mají lidé spojeno se spoustou úzkosti a nejistoty.
Za prvé nevědí, podle čeho si tu cenu mají nastavit, nemají se čeho chytit. Za druhé pochybují o hodnotě vlastní práce a bojí se, že ty jejich služby a produkty už za vyšší cenu nikdo nekoupí. No a za třetí si tu cenotvorbu nebo tu vlastní cenu spojují se sebehodnotou, takže je to všechno hrozně osobní.
Jaký tip byste chtěla předat účastníkům konference?
Zkuste s cenou pracovat jako s nástrojem - právě to je téma, o kterém budu mluvit na konferenci Nové začátky.
Cenotvorba vám pomůže spoustu věcí vyřešit a tím nemyslím jenom že vám vylepší cash flow nebo finanční výsledky, ale třeba oslovit lepší klienty a nebo přimět ty klienty dělat věci, který by sami od sebe nedělali (což je třeba kupovat dražší služby nebo chodit včas na schůzky, posílat podklady, který potřebujete nebo vás kontaktovat v takový době a takovým způsobem, který vám vyhovuje). Nejlepší na tom celým je, že z toho ve výsledku profitujou obě strany - jak vy, tak i vaši klienti.
Co bylo v oblasti cenotvorby nejtěžší pro Vás?
Ono se říká, že nejčastěji učíme druhý to, co bysme se sami nejvíc potřebovali naučit a já v tom nejsem výjimka. Podnikám 20 let a od samýho začátku pro mě bylo velmi těžký si říct o peníze, zejména osobně buď tváří v tvář tomu klientovi a nebo do telefonu. A potom - a to bylo možná ještě horší než si tu cenu nastavit - zůstat důsledná a nepouštět si do toho další věci, nepřidávat další čas, nepřidávat další služby a zůstat u toho dohodnutýho rozsahu. Samozřejmě jsem to dělala ze strachu, že to nebude dost. Moje výhoda teď je, že když tím samým procesem provádím svoje klienty, tak mám v živý paměti, jaký to i pro mě bylo těžký.