Emoce ve firmě
Máte v týmu nebo ve firmě dusno? Prodejní výsledky
a výkon padají dolů a frustrovaní zaměstnanci
melou z posledního, případně rovnou odcházejí?
Posviťme si na skutečné důvody, kde je zakopaný pes.
Opravíme a zpevníme základovou desku.
Vrátíme vaše lidi zpátky do hry.
Programy na míru konkrétním lidem, situacím a potřebám.
Pro nadnárodní korporáty i pro firmy,
které se vejdou do jedné kanceláře.
S čím vám mohu pomoci
- když se mezi sebou nedomluví ani lidi v týmu, ani napříč firmou
- když vám vázne prodej a obchodníci strkají hlavu do písku
- když vaši firmu čekají změny nebo potřebujete transformovat procesy
- když vám odcházejí klíčoví lidé (a nováčci nevydrží ani týden)
- když už jste krok za hranicí „ještě to vydrží" a jste rozhodnuti pro změnu
Staráte-li se dobře o svoje zaměstnance,
pečujete tím zároveň i o svoje klienty.
OTEVŘENÉ WORKSHOPY
pro majitele firem,
HR, obchodníky
a markeťáky
TÉMATICKÉ BALÍČKY
uzavřené workshopy
pro firemní týmy
první krok ke spolupráci
PROGRAMY
NA MÍRU
NA MÍRU
dlouhodobé programy
na míru konkrétním lidem,
situacím a potřebám
Více o spolupráci
Propojuji své znalosti a dovednosti získané bezmála třicetiletou praxí práce s lidmi s tím nejlepším, co získávám v rámci odborných výcviků a kurzů z oblasti osobního rozvoje, komunikace aj.
Pomáhám lidem, aby se vyznali ve vlastních emocích a uměli s nimi zdravě pracovat. Odkrývám podstatu nedorozumění, nepochopení a nepřijetí mezi lidmi v týmech a firmách. Tím, že lépe porozumíme sami sobě, své motivaci, tomu, co nás pohání nebo naopak blokuje, se přibližujeme i ostatním - a máme také větší šanci jim porozumět a najít společnou řeč.
Nenabízím přednášky ani krabicové řešení – jsem člověk, který si vás a vaše lidi vyslechne a efektivně navede na konkrétní řešení.
Vytvářím bezpečný prostor pro otevřenou komunikaci. Díky tomu se dostáváme k jádru problému a adresujeme jej citlivým způsobem, kdy si nehrajeme ani na vítěze, ani na poražené.
Jaká témata spolu můžeme vyřešit?
- stagnující nebo klesající obchodní výsledky
- obtížná komunikace se zákazníky
- zhoršující se nebo špatné vztahy a komunikace napříč firmou
- silná fluktuace (nejen) na důležitých pozicích, zvyšující se absence (nejen ze zdravotních důvodů)
- rivalita mezi týmy, vedoucí k házení vidlí do společného ekonomického výsledku
- žabomyší války v kanceláři, které při dlouhodobém přehlížení přispívají k vyhoření, mobbingu, bossingu, nedobrovolnému odchodu atp.
- nastavení preventivních procesů v rámci onboardingu, nečekaných změn, krizových situací, pomoc při potřebě zvyšování kvalifikace nebo postupu z produkce na manažerský post
Jak spolupráce probíhá
Vždy začneme hloubkovou analýzou stavu, průzkumem zdrojů obtíží a rozhovory s klíčovými lidmi. Následně rozklíčujeme skutečné příčiny, zdroje nepohody a vliv lidského faktoru na stav věci.
Poté navrhnu způsob a formu restartu (procesy, komunikace, vztahy) a celkové řešení situace s dlouhodobým efektem.
Jakmile daný program proběhne, potkáme se spolu ještě v rámci revize změn a doladění potřeb, které časem vyvstanou, jak si bude celý proces sedat.
Pravá mozková hemisféra - světlo na konci tunelu
Mnohé studie ukazují, že amygdala (část mozku spojená s emocemi) má silný vliv na naše chování. V mnoha případech mohou emocionální reakce (jak se cítíme a jak je nám po těle) zcela překonat racionální myšlení, zejména v situacích stresu nebo nebezpečí.
Když svoje emoce přizveme do hry, rozklíčujeme jejich příčiny a naučíme se s nimi zdravě pracovat, můžeme snadněji změnit (obtížně kontrolovatelnou) reaktivitu na tvůrčí přístup.
Zapojením pravé mozkové hemisféry při práci s týmy, manažery i zaměstnanci pak nejen nastartujeme větší kreativitu a pružnost při hledání řešení, ale také je mnohem snáze přimějeme ke spolupráci a vlastní aktivitě.
Jaké metodiky a techniky používám
Formou hry nenásilně účastníky odpojuji od racionálního myšlení a nabízím nový pohled na věc, který jim následně umožňuje dělat lepší vědomá rozhodnutí.
Používám vlastní koučovací karty a terapeutické karty Poits of You® v kombinaci s vlastními osvědčenými „hracími plány".
Pracuji také se speciálními sety stavebnice LEGO®. Pomocí 3D ztvárnění vlastních myšlenek a situací můžeme překvapivě snadno vymodelovat cestu ke správnému řešení.
Velkou roli v těchto procesech hrají příběhy - tím, že nahlas pojmenujeme určité situace, aniž bychom označili někoho konkrétního, dáme lidem prostor „poznat se" v dané oblasti, prozkoumat, jak se v tom sami aktuálně cítí a co by jim přinesla změna, a podnítit jejich zájem o nalezení řešení.
Když transformace vztahů a komunikace nestačí
Pokud při vstupní analýze nebo během spolupráce zjistíme, že je potřeba zásadně upgradovat firemní procesy, motivační systém, další interní nástroje nebo způsob práce s financemi, mohu k naplnění těchto potřeb přizvat svou kolegyni, ekonomickou a byznys mentorku Lenku Jánskou, která se těmito oblastmi ve firmách zabývá na úrovni realizace přímo v provozech. Společně jsme schopné zajistit komplexní transformaci nevyhovujícího stavu.
Nejste si jisti tématem nebo formou?
Víte, že potřebujete ve firmě změnu,
ale nemáte představu, jak na to? Zavolejme si.
Během krátkého rozhovoru stručně probereme,
jakou situaci potřebujete vyřešit
a probereme možnosti a rozsah spolupráce.
Reference k ročnímu projektu Emoce jako kompas pro společnost CGM
„Práci na firemní kultuře - dnes říkáme na firemní pohodě - jsme zahájili již v roce 2013 a prošli jsme si celou řadou nutných fází. Průzkumy, teambuildingy, tréninky, povídání si o hodnotách, které chceme žít, to vše nás posouvalo dál. Přesto stále bylo spousta nevyřčeného.
Výrazným zásahem do našeho firemního soužití byla doba covidová a její dopad je stále znatelný. Dá se říct, že nastala jiná doba, ve které musí zaměstnavatelé se svými lidmi umět jinak pracovat. Pracovat s lidmi na úrovni jednotlivce.
Pochopit odkud emoce přicházejí, dokázat s ní, tou emocí správně zacházet a umět na ni dobře reagovat je důležité a je to také důvod, proč jsme s programem EMOCE JAKO KOMPAS přišli. Měli jsme štěstí, že jsem narazila na citlivou průvodkyni Maju Bourkovou, která mi můj, pro mnohé šílený nápad, pomohla uchopit a převést do praxe.
Celý program jsme zahájili online setkáními, které byly přístupné pro všechny. Počáteční zvědavost „O co vlastně jde??" vystřídal zájem a otevřenost. Bylo velmi důležité otevřít se a ukázat, že respektujeme všechny názory i emoce. Postupem času jsme začali zjišťovat co nás pálí, bolí, ale i těší. Vznikly iniciativy, které podporují komunikaci a tok informací, které potřebujeme k naší práci.
V rámci budování firemní kultury bylo potřeba si ujasnit kdo je ten můj pravý tým – ve smyslu ryba smrdí od hlavy. Pokud jsme chtěli jako management, aby naši zaměstnanci měli nějakou úroveň chování a přístupu k práci, tak jsme museli mít v rámci managementu vyjasněné co chceme, kam se mají vztahy a spolupráce ubírat a jakým příkladem pro kolegy v týmech chceme být. Proto vznikla i živá setkání pro různé týmy, které jsme také zapojili do tohoto programu. Stále pracujeme a učíme se, ale podařilo se nám rozkrýt nové, pojmenovat „slony v místnosti" a především vybudovat bezpečný prostor pro práci s emocemi v našich týmech.
Práce na firemní kultuře pouze na úrovni managementu přestane po určité době stačit. Je nutné tuto práci přenést dál, do týmů k jednotlivcům a posílit i ty nejslabší články. Projevit důvěru, respekt a ukázat zájem o člověka, to je vždy přijímáno s radostí. To se nám také v rámci těchto společných workshopů podařilo. Prožití sounáležitosti, otevřenosti, mít možnost svému nadřízenému říct, jak věci chápu a případně dát najevo co se mi nelíbí, je důležité. Zájem, lidskost, důvěra a respekt, to jsme zde zažili na vlastní kůži.
Kromě několika zcela hmatatelných věcí, jako budování jednotné knowledge base, změny procesů, nastavení správných pracovních matic, můžeme více prohloubit pochopení toho, jak důležitá je komunikace, sdílená a otevřená vzájemná spolupráce. Prostě to, že říct – mně se to nelíbí, nerozumím, nechci – je správně.
Najít citlivého průvodce, který nechá situaci v případě potřeby plynout, není jednoduché. O to složitější to je v našem případě, kdy kolegové už prošli prací s několika lektory. Také bylo důležité, aby nebylo „přeJandorováno". Potřebovala jsem nápad pracovat s emocemi na úrovni jednotlivce uchopit tak, aby se opravdu dotkl každého z nás s pochopením, že tohle je práce na sebe sama a je osvobozující s emocemi umět pracovat. To se díky velkému přispění Máji daří.
My, lidé CGM se nyní i díky této spolupráci nacházíme v nádherném procesu sebe poznávání skrze společně prožívané a začínáme sklízet plody naší práce. Projevený respekt a důvěra, otevření se a společné učení se umění být zranitelnými nám pomáhá překonávat nejrůznější změny a tlak na stále vyšší výkony. Jsme si prostě blíž a „hoříme“ pro společnou věc. Být tím nejlepším partnerem pro sebe a pro naše zákazníky.”
Mgr. Zuzana Jandorová
Jednatel společnosti a HR Business Partner CZ & SK
CompuGroup Medical Česká republika s.r.o.
„Podle mě se během webinářů udělala atmosféra, ve které nebyl problém se zapojit do debaty.”
„Přínosem byla otevřená diskuze a možnost slyšet a probrat názory všech účastníků.”
„Ukázalo se, že se už nemusím bát nahlas sdílet svoje nápady, jak zlepšit některé procesy.”
„Není vždycky nutné za každou cenu šponovat hranice své komfortní zóny. Někdy je potřeba být k sobě laskavý.”